هفته ی هفتم و بحث در رابطه با Spline Editing in The graph Editor میباشد.
بعد از چند روزی امروز وقت پیدا کردم که هفته ی هفتم مورد بررسی قرار بدم .تکلیفی که برای این هفته در نظر گرفته شده از قرار زیر است :
متحرک سازی یک کاراکتر به نام Tailor که از یک قسمت توپی شکل و همچنین دم تشکیل شده که در واقع چیزی شبیه به یک سنجاب است . طبق تصویر زیر
هدفی که در این تمرین دنبال میشه جنبش های قوی به همراه همپوشانی درست برای دم کاراکتر ( یا جسم آویخته ) میباشد.
توضیحات در ادامه ی مطلب
تکلیف این هفته در واقع جمع آوری مباحث کار شده در هفته های گذشته میباشد . متحرک سازی جسم آویخته و متحرک سازی توپ که قبلا انجام شده در تکلیف این هفته با یکدیگر تلفیق میشوند.
موضوعی که شاید در تکلیف این هفته پنهان باشد و باید به آن توجه کرد خلق یک داستان میباشد. در کار های قبلی موضوعات نسبتا مشخص شده بودند اما در کار این هفته وقتی با کاراکتری به شکل سنجاب روبرو هستیم میتوانیم روی داستان بیشتر کار کنیم و خلاقیت خودمونو به نمایش بگذاریم .
برای بدست آوردن ایدهایی که به یک سنجاب نزدیک باشه هم میشه از فیلم های زندگی واقعی این جاندار استفاده کرد و هم از انیمیشن جذاب و دوست داشتنی Ice Age .
موضوع اصلی که در این هفته در مورد آن صحبت شده پنجره ی Graph Editor و تغییر منحنی های آن هستش. یادگیری Graph Editor برای یک انیماتور بسیار مهم میباشد و حتما باید کار با این پنجره کاملا یاد گرفته شود . من آشنایی نسبتا کاملی با تنظیمات این پنجره دارم و بخاطر همین موضوع در وقتم بسیار صرفه جویی میشه.
من در سایت یکی از شاگردان منتور 2 لینک برای یادگیری نسبی Graph Editor ملاحضه کردم که لینک اون هارو در زیر قرار دادم.
توضیح مختصر در مورد Graph Editor
Graph Editor یکی از پنجره های بسیار مهم در نرم افزار های سه بعدی هستش که کمک بسیار زیادی در انعطاف پذیری حرکت ها و همچنین جلوگیری از کلید های اضافه میکند.هر Object ( شی ) دارای خصوصیاتی میباشد از قبیل Translate , Rotate , Scale و ... که تمام این خصوصیات در پنجره ی نام برده دارای یک محور هستند که بر اساس مقدار و همچنین فریم تعیین شده نشان داده میشوند.
هر فریم در انیمیت که کلید تعریف شود یه صورت یک نقطه بر روی این محور نشان داده میشود .این نقطه فریم تعیین شده و همچنین مقدار آن را نشان میدهد . هر کدام از این نقاط دارای دستگیره ای در 2 طرف هستن که به وسیله ی آنها میتوان تغییری بر روی منحنی ایجاد کرد.
این دستگیره ها به راحتی شکسته یا وزن دار میشوند و همچنین خصوصیات دیگر , که میتوان به آن ها داد .که در نهایت در نرمی حرکت نقش اساسی دارند.
تا این اندازه توضیح برای درک پنجره ی Graph Editor به نظرم کافی میباشد چرا که یادگیری کامل این پنجره نیاز آموزش کامل دارد. در تصویر زیر نمای کلی از این پنجره نمایش داده شده است
لینک زیر یکی از آموزش های شرکت Digital-Tutors در رابطه با آموزش کامل Graph Editor میباشد که خودم با این آموزش تونستم کار با این پنجره را به طور نسبتا کامل یاد بگیرم.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر