۱ مهر ۱۳۹۱

هفته ی ششم از کلاس ۱ منتور ( تکالیف )


این هم از تکلیف هفته ی ششم متحرک سازی Pendulum 


توضیحات در ادامه ی مطلب
هفته ی ششم هم به اتمام رسید و برای من هفته ی بسیار درگیر کننده و همینطور آموزنده ای بود. من مانند هفته های قبل در ابتدا نقشه ای از انیمیتم کشیدم و بعد در TVP روی فاصله گذاری و زمان بندی حرکت ها کار کردم و در نهایت در نرم افزار Maya کارمو انیمیت کردم .



تکلیف این هفته به نظرم بسیار عالی برنامه ریزی شده بود , در واقع بهترین موضوعی که می تونست درک خوبی از Overlapping به یک دانش آموز انیمیشن بده متحرک سازی یک Pendulum یا جسم آویخته بود.

کشیدن یک جسم بر اساس قانون Drag و کشیده شدن اجزای آویزان به آن طبق قانون Lead & Follow و همینطور شکسته شدن مفصل های به هم زنجیر شده طبق قانون Successive Breaking Of Joints و در نهایت ادامه ی حرکت دنباله بعد از توقف کامل جسم براساس قانون Follow Through.

به نظرم یک تعریف ساده برای برای درک بهتر این قانون میتونه این باشه که " اضافه کردن هر چیزی در یک کاراکتر و کلا در متحرک سازی که کارو زنده تر و واقعی تر کنه را میتوان Overlapping نام گذاشت . چیز هایی که در زندگی واقعی ما وجود دارند بر طبق قوانین فیزیک که ما به سادگی از آنها مگذریم و آنها را نادیده میگیریم ولی تزریق همین پدیده ها در یک انیمیشن کارو از خشکی و مصنوعی بودن خارج میکنه.

من واقعا در حیرتم که چقدر انیماتور های دیزنی هوشمندانه و دقیق این قوانین را اصولی از انیمیشن قرار دادند . که اگر یکی از آنها در انیمیشن نباشد کار واقعا دچار کمبود میشود.


برای درک بهتر همپوشانی من به کتاب ریچارد ویلیامز هم رجوع کردم و نکات جالبی هم در این کتاب دیدم . ریچارد در کتابش به نوعی از همپوشانی اشاره کرده و در آن تاکید کرده که بین 2 نقطه ی عطف ( جایی که حرکت اصلی در مسیر تغییر میکند ) مانند نقطه ی B _ A به یکباره از نقطه ی A به نقطه ی B نروید و تغییر مسیر دهید . یعنی اینکه کلید میانی نباید دقیقا چیزی ما بین دو کلید اصلی باشد , میتوان کلید میانی را از نظر محتوا به سمت دیگری برد . برای این کار ریچارد توصیه میکند که اول نقاط عطف کشیده شوند و بعد بین آنها کلید میانی قرار بگیرد و به همین ترتیب میانی دیگر بین نقطه عطف و میانی اول . ( این روال تا جایی ادامه پیدا کند تا کار کاملا خرد شود ) طبق قانون "Pose To Pose" با این کار میتوان در هر میانی یک نوع همپوشانی را وارد کرد.


نوع دیگر همپوشانی که باید به آن اشاره کرد این است که در یک کاراکتر و یا در یک صحنه ممکن است چندین حرکت وجود داشته باشند , اما نباید همگی همزمان اتفاق بیافتند , این موضوع هم میتواند جلوه ی بهتر و زنده تری به کار بدهد .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر