۲۳ شهریور ۱۳۹۱

هفته ی ششم از کلاس ۱ منتور OverLapping Action

هفته ی ششم و بحث پیرامون همپوشانی OverLapping Action

من بعد از مطالعه ی هفته ی ششم , برنامه ی این هفته را بدست آوردم. تکلیفی که برای این هفته در نظر گرفته شده :

متحرک سازی یک پاندول که از 4 دنباله تشکیل شده "طبق تصویر" در مسیر یک خط مستقیم و خارج شدن از حالت ایستایی یا در مسیر های چرخشی ( هدف اصلی یادگیری Overlapping )



توضیحات در ادامه ی مطلب
همپوشانی "Overlapping" چیست و چه کاربردی در انیمیشن دارد :


همپوشانی یک ویژگی ضروری در انیمیت میباشد که باعث انعطاف پذیر شدن کاراکتر میشود و همچنین حرکت کاراکتر را از حالت خشکی و مکانیکی خارج میکند.همچنین این قانون در فیزیک هم صدق میکند و در پیرامون ما به وضوح قابل مشاهده است .

در واقع این قانون به خاطر نیرو هایی است که به یک کاراکتر وارد میشود مانند وزن , باد , جاذبه و ...

برای مثال شخصی که سعی دارد لیوان آبی را از روی میز بردارد در ابتدا نیرویی به کتف خود وارد میکند و این نیرو به بازو منتقل شده و به سمت دست جاری میشود و همچنین باز شدن انگشتان هم یکی پس از دیگری صورت میگیرند.این حالت باعث نوعی انعطاف در بدن میشود و حرکت را از خشکی خارج میکند.

مثال دیگر : اگر راه رفتن یک انسان چاق را در نظر بگیریم با هر تغییر وضعیت اندام شل بدن این شخص به صورت جداگانه حرکتی در جهت مخالف حرکت اصلی دارد. و نظیر این مثال در اجزایی مانند مو , لباس و ...

توضیحات کامل تر در قسمت قوانین پویانمایی

یک Overlapping از بخش های زیر تشکلی شده : 


  • Follow Through ( پس حرکت ) 
  • Successive Breaking Of Joints ( شکستن مفاصل یکی پس از دیگری ) 
  • Drag - Principle Wave ( کشیدن ) 
  • Lead & Follow (رهبری و پیروی ) 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر