بعد از گذشت چند روزی بلاخره تونستم تکالیف این قسمت هم تموم کنم...توی این مدت هم جواب کنکور ارشد انیمیشنم اومده بود که متاسفانه قبول نشده بودم ولی از این خوشحالم که به بهانه ی همین کنکور در حال تمرین متحرک سازی هستم.
کار های این هفته کمی دردسر ساز بود و همینطور سخت تر از قبل.با اینکه خود موضوع نسبتا ساده بود اما انیمیت کار کمی دشوار تر از قبل بود و این هم بخاطر این بود که تعداد پارامتر هایی که باید انیمیت میشدند بیشتر بودند .
این انیمیت کار هست که در ادامه توضیحاتی در موردش نوشتم .
من طبق برنامه تعدادی ژست از حالت نابودی و غم در یک انسان را کشیدم و یکی از اونهارو برای قرار دادن بر روی کاراکتر انتخاب کردم و سعی کردم در محیط سه بعدی دوربینو در جهتی قرار بدم که بهترین سایه نما را از کار بدست بیارم.
توضیحات در ادامه ی مطلب
من برای انیمیت در ابتدا طبق برنامه ی پنجم سعی کردم که طرح مدلی که خود کلاس های منتور در نظر گرفته بودند را پیدا کنم و بعد از گشت و گذار در نت تونستم عکس زیرو بدست بیارم که نقشه ی 3 طرح هست که کلاس منتور برای دانش آموزان خود
قرار داده.
قرار داده.
من توی این طرح ها سومین طرحو انتخاب کردم و اونو توی محیط مایا مدل کردم و بعد از عکس گرفتن و پرینت کردم سعی کردم نقشه ی متحرک سازیو روی اون پیاده کنم .
بعد از این کار توی نرم افزار TVP طبق همین برنامه انیمیتو به صورت دستی انجام دادم و تونستم زمان بندی و فاصله گذاری و همینطور تمام کار هارو انجام بدم . بعد از این مراحل طبق همون طرح , توی محیط مایا کارو انیمیت کردم و در انتها از کار رندر گرفتم.
در کاره قبل یکی از دوستانم به سریع بودن انیمیتی که انجام داده بودم اشاره کردن که سعی کردم توی این کار اونو رعایت کنم ولی باز هم کارم سریع بود .
نکته ای در مورد ایده پردازی :
من در کار این هفته , در حین کشیدن طرح برای موضوعی که قرار داده شده بود به بن بست فکری رسیده بودم و ایده ها بسیار در ذهنم آشفته بودند. اما چیزی به نظرم اومد و اون هم فیلتر کردن ایده ها بود.گذاشتن یک صافی و نظم دادن به ایده ها در ذهنم .من با این کار تونستم دوباره روی ایده پردازی هام کار کنم.
مثلا برای بدست آوردن یک ایده در مورد حس غمگین بودن باید یک تقسیم بندی انجام دهیم. با خود بگوییم که غمگین بودن برای چه؟. با این سوال جواب هایی در ذهن جاری میشوند . مانند غمگین بودن به خاطر باخت در مسابقه , بازی و یا جواب منفی در یک خاستگاری و یا کودکی که به خاطر خراب شدن گلدان گلش غمگین شده. با این ذهنیت افکار بخش بندی میشوند و میتوان ایده ها را یکی پس از دیگری بر روی کاغذ وارد کرد.
نکته ای در مورد متحرک سازی :
من در حین متحرک سازی به موضوعی برخوردم که توی ادامه ی کارم خیلی بهم کمک کرد.این موضوع این بود که برای متحرک سازی حتما باید جز به جز جلو رفت .
من در متحرک سازی این هفته سعی میکردم که در هر فریم هم موقیت مکانی توپو کلید بزنم و هم اینکه روی له شدن و کش آمدن کار کنم و همینطور بر روی چرخش ها.چیزی که من بدست آوردم یک انیمیت بی نظم و پر از اشکال بود.
اما بعد از این کار متوجه همین موضوع شدم و کارو به صورت جز به جز انیمیت کردم . در ابتدا خود مسیر حرکت ها را تقسیم کردم بعد از آن مکان یابی Translate و بعد چرخش ها Rotate و در انتها کش آمدن و له شدن Squash/Stertch و بعد از بررسی مسیر و اشکال یابی بر روی مسیر بعدی کار میکردم.این روند خیلی بهتر بود و اشکالات کار هم در هر قسمت انجام میشد و کار سریع تر جلو میرفت.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر