بلاخره تکلیف هفته ی چهارم هم به پایان رسید و من تونستم به اطلاعات ارزنده ای دست پیدا کنم. من در خروجی کار نهایی هفته ی سوم با چند مشکل بر خوردم که به لطف خدا تونستم اونهارو بر طرف کنم.
و این هم تمرین متحرک سازی Heavy ball & light Ball
توضیحات در ادامه مطلب
یکی از مشکلاتی که داشتم این بود که چگونه فایل هایی با پسوند .IFF را به فرمت قابل پخش مثل Avi تبدیل کنم . چراکه مایا برای خروجی انیمیشن از این فرمت استفاده میکنه و انصافا فرمت خیلی خوبی هستش . من سعی میکردم که این فرمتو در نرم افزار Premiere وارد کنم اما متوجه شدم که این نرم افزار یا ورودی این فرمت را نداره و یا اینکه نیاز به پلاگین یا تنظیمات خاصی داره.خلاصه بعد از جستجو در یکی از سایت ها متوجه شدم که با نرم افزار After effect این کار به راحتی قابل انجام هست و تونستم خروجی مناسب را بگیریم.
مشکل دیگری هم در سرعت پخش فریم ها داشتم که خوشبختانه با تنظیمات نرم افزار بر طرف شد.
و مشکل دیگری که داشتم و توی رندر نهایی کار خیلی تاثیر داشت Motion Blur بود که باعث سرعت بیشتر در حرکت میشه و حرکتو واقعی تر نشون میده که من نتونستم در کار قبل از آن استفاده کنم . ولی در این کار این مشکل هم نسبتا بر طرف شد و تونستم تا حدودی تنظیمات Motion Blur را در رندر منتال ری یاد بگیرم.
و اما تکلیفی که برای این جلسه تعیین شده بود حرکت یک توپ سبک و یک توپ سنگین بود که من برای توپ سبک از Beach Ball استفاده کردم و برای توپ سنگین از Bowling Ball . برای بدست آوردن سرعت حرکت ها و زمانبندی از نرم افزار TVP استفاده کردم و تونستم یک خروجی دستی از زمانبندی بدست بیارم . بعد از اون این خروجی را توی مایا منتقل کردم و تقربیا طبق اون و با تغییراتی کارو انیمیت کردم.
خوبی این روش از انیمیت کردن این است که هزینه ی کار خیلی پایین میاد. حالا این هزینه میتونه وقت و یا چیز های دیگه باشه.
من برای متحرک سازی این کار از چند مرجع نسبتا خوب استفاده کردم که خیلی توی روند متحرک سازی بهم کمک کرد .
این نظر توسط نویسنده حذف شده است.
پاسخحذفممنون از نظرتون
حذفسلام . دوست عزیز اگه من فایل توپ فیفا16 رو بدم خدمتت میتونی که سنگین طراحیش کنی؟ با تشکر
پاسخحذف