۱۲ مرداد ۱۳۹۱

هفته ی اول و دوم از کلاس ۱ منتور ( توضیحات )


همانطور که گفته بودم قصد دارم طبق برنامه ی کلاس های منتور جلو برم. مرحله ی اول که Basic Foundations نام دارم طی 12 هفته انجام میگیرد.
من چند وبلاگ از دانش آموزان منتور را بررسی کردم و متوجه شدم که در هفته ی اول و دوم برنامه ی کلاس ها به چه صورتی پیش رفته.
هفته ی اول : این هفته صرف معرفی استاد و دانش آموزان شده و توضیحاتی در مورد تاریخچه ی انیمیشن و موضوعاتی از این قبیل و متوجه شدم نرم افزاری که کلاس های منتور با اون جلو میرن مایا هستش که این برای من خیلی خوشایند بود . برای گذراندن این کلاس ها حتما باید دانش آموزان یک دوره ی مقدماتی برای یادگیری مایا هم پشت سر بگذارنند.
هفته ی دوم : کلا س ها در اصل از این هفته شروع می شوند.برنامه ی این هفته یادگیری اصول 12 گانه ی پویانمایی هستش که در جلسات جلوتر در تمرینات از اونها استفاده میکنند.تکلیفی که برای این هفته در نظر گرفته شده بر این قرار است که دانش آموزان به محیط بیرون رفته و پز های مختلفی از مردم بکشند.و در نهایت از میان این پز ها یکی را انتخاب کنند و بر روی کاراکتر قرار دهند.
من هم طبق این برنامه چندین پز مختلف از حرکت های مختلف کشیدم.نکته ای که باید توجه کرد این است که پز های کشیده شده حتما باید ساده و قابل فهم باشند.در واقع چیزی که در این پز ها مهم هست حرکت کاراکتر میباشد.این حرکت هم باید پویایی لازم را داشته باشد و هر اینکه با دیدن آن سریعا متوجه مقصود حرکت شویم.
چند نکته ی مهم که در طراحی یک پز باید رعایت شود :

  • Line of action این اصطلاح بیان میکند که یک پز باید دارای خط حرکت باشد که این خط هم جهت کاراکتر را مشخص میکند و هم بیان کننده ی حرکت میباشد. و این خط حرکت باید بر اساس یک منحنی باشد (طبق قانون Arcs)
  • Exaggeration میتوان پز ها را با اغراق کشید که هم باعث جذابیت حرکت میشود و هم اینکه میتوان بر روی چیز هایی که در زندگی واقعی میبینیم بیشتر تاکید کرد.
  • Head angle جایگاه سر بسیار مهم میباشد و جهت نگاه حتما باید با دقت انتخاب شود چراکه نقش مهمی در بیان حرکت دارد.
  • Silhouette یک پز خوب همیشه یک سایه نمای قوی دارد و باید بتوان یک حرکت را بر اساس سایه نمای آن تشخیص داد.
  • Balance and Weight پزی که انتخاب میکنیم حتما باید تعادل داشته باشد و وزن به خوبی در آن مشخص باشد.
  • Twinning - Avoid it اجتناب از تقارن , این قانون بیان میکند که تقارن در کار باید از بین برود .در یک پز سمت چپ بدن با سمت راست آن باید تفاوت داشته باشد و آینه وار نباشد.
  • Staging کاراکتر باید در زاویه ی خوبی قرار گیرد و فضای صحنه بر روی آن تمرکز داشته باشد و بیشترین فضای صحنه را کاراکتر پر کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر