واقعا یکی از مسائل مشکل در شروع کار انتخاب یک نرم افزار مناسب هستش ...
خیلی ها برای شروع کار به این فکر میکنند که چه نرم افزاری انتخاب کنیم که هم قوی باشه هم مناسب از هر لحاظ؟
نظر من اینه که برای متحرک سازی چیزی که مهم هستش یادگیریه اصول متحرک سازی هستش. وقتی که در مورد پویانمایی صحبت میشه شاید امروزه ذهن ها به سمت کارهای شرکت پیکسار بره که در اصل سه بعدی هستن . ولی واقعیت این هستش که صنعت پویانمایی انواع مختلفی داره که از زمان های بسیار دور تا به امروز با تکنیک های گوناگون نمایش داده شده است...که در اکثر اونها از نرم افزار خاصی جهت متحرک سازی استفاده نشده.
حتی امروزه هم انیمیشن هایی ساخته میشوند که از تکنیک Stop motion جهت متحرک سازی کاراکتر استفاده شده.
مانند انیمیشن Coraline
پس اگر کسی به یک نرم افزار مسلط بود نمیتونه بگه که من با دیدن چند آموزش میتونم یک انیماتور بشم...باید برای انیماتور شدن مراحلی را پشت سر هم و بدون عجله و با دقت پیش برد...
امروزه روز نرم افزار های مختلفی در بازار موجود هست و که با مبلغ ناچیزی به دست ما هم میرسد...که این شاید برای ما خیلی خوشایند باشه و اگه با دیدگاه منطقی بهش نگاه کنیم ناراحت کننده است...
البته منظور من قانون Copywrite نیست .این موضوع جای خود دارد...اما در کشور هایی که این نرم افزار ها با قیمت بسیار بالا فروخته میشوند اگر در نظر بگیریم , میبینیم که همه ی افراد توانایی خرید این نرم افزار ها را ندارند و کسی که واقعا میخواد کار کنه یه نرم افزار میخره و فقط با همون کار میکنه تا وقتی که حرفه ای بشه , و مثل ما هزار تا نرم افزار مختلف نداره که بخواد از این شاخه به اون شاخه بپره...
من برای متحرک سازی سه بعدی نرم افزار Maya را انتخاب کردم . البته نرم افزار های دیگه ای هم هست مثل 3Dmax , motion builder
و برای تست زدن هم از نرم افزار TVPaint استفاده میکنم. البته برای تست زدن میشه دستی هم کار کرد...ولی ویژگی ای که این نرم افزار داره این هستش که ما فریم هارو میتونیم پشت سر هم ببینیم...و کارکردن و تست زدن باهاش خیلی راحت هست...
نرم افزار دیگه ای هم وجود داره مثل Flipbook و نرم افزار های حرفه ای دیگه ای هم مثل Toon Boom , Anime Studio , Flash که برای ساخت انیمیشن دوبعدی ازشون استفاده میشه...
خیلی ها برای شروع کار به این فکر میکنند که چه نرم افزاری انتخاب کنیم که هم قوی باشه هم مناسب از هر لحاظ؟
نظر من اینه که برای متحرک سازی چیزی که مهم هستش یادگیریه اصول متحرک سازی هستش. وقتی که در مورد پویانمایی صحبت میشه شاید امروزه ذهن ها به سمت کارهای شرکت پیکسار بره که در اصل سه بعدی هستن . ولی واقعیت این هستش که صنعت پویانمایی انواع مختلفی داره که از زمان های بسیار دور تا به امروز با تکنیک های گوناگون نمایش داده شده است...که در اکثر اونها از نرم افزار خاصی جهت متحرک سازی استفاده نشده.
حتی امروزه هم انیمیشن هایی ساخته میشوند که از تکنیک Stop motion جهت متحرک سازی کاراکتر استفاده شده.
مانند انیمیشن Coraline
پس اگر کسی به یک نرم افزار مسلط بود نمیتونه بگه که من با دیدن چند آموزش میتونم یک انیماتور بشم...باید برای انیماتور شدن مراحلی را پشت سر هم و بدون عجله و با دقت پیش برد...
امروزه روز نرم افزار های مختلفی در بازار موجود هست و که با مبلغ ناچیزی به دست ما هم میرسد...که این شاید برای ما خیلی خوشایند باشه و اگه با دیدگاه منطقی بهش نگاه کنیم ناراحت کننده است...
البته منظور من قانون Copywrite نیست .این موضوع جای خود دارد...اما در کشور هایی که این نرم افزار ها با قیمت بسیار بالا فروخته میشوند اگر در نظر بگیریم , میبینیم که همه ی افراد توانایی خرید این نرم افزار ها را ندارند و کسی که واقعا میخواد کار کنه یه نرم افزار میخره و فقط با همون کار میکنه تا وقتی که حرفه ای بشه , و مثل ما هزار تا نرم افزار مختلف نداره که بخواد از این شاخه به اون شاخه بپره...
من برای متحرک سازی سه بعدی نرم افزار Maya را انتخاب کردم . البته نرم افزار های دیگه ای هم هست مثل 3Dmax , motion builder
و برای تست زدن هم از نرم افزار TVPaint استفاده میکنم. البته برای تست زدن میشه دستی هم کار کرد...ولی ویژگی ای که این نرم افزار داره این هستش که ما فریم هارو میتونیم پشت سر هم ببینیم...و کارکردن و تست زدن باهاش خیلی راحت هست...
نرم افزار دیگه ای هم وجود داره مثل Flipbook و نرم افزار های حرفه ای دیگه ای هم مثل Toon Boom , Anime Studio , Flash که برای ساخت انیمیشن دوبعدی ازشون استفاده میشه...
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر